logo_ny.png

CIMG3269

Bålhytten i "Lysningen" da den blev til i sommeren 2014.

LYSNINGEN

Lysningen er to shelters og bålhytte i præstegårdsskoven, Præstegårdsvej, 7300 Jelling. Det er muligt for alle at bruge det, og Kollerup Skole og Børnehave samt Brandbjerg Højskole bruger det løbende i skoletiden.

Lysningen vedligeholdes af lokale frivillige, men er åben for alle.
For at bevare et godt samlingspunkt er der nogle regler, som vi håber I vil følge:

REGLER FOR BRUG:

• Der må i Lysningen kun antændes/være åben ild i bålhyttens grill eller på den afmærkede bålplads
• Grillplads i bålhytten er af sikkerhedshensyn KUN til kul og IKKE til brænde.
• Brænde er til den udendørs bålplads. I ekstra tørre perioder skal der udvises ekstra forsigtighed. Opbyg ikke for stort bål.
• Der må benyttes brænde fra brændestablen.

EFTER BRUG:
• Sluk bålet eller vent til det er brændt helt ud
• Ryd op
• Rengør borde og bænke og shelters
• Tag gerne affald med
• Hold orden
• Efterlad det som du gerne selv vil finde det

Ved tvivlsspørgsmål eller behov for akut kontakt, kan I benytte 61 36 34 34

Det er gratis, men har man lyst til at give et beløb skal det betales over mobilepay 46543 mrk. LYSNINGEN.

RESERVATIONER

Lysningen består af bålhytte med plads til ca. 40 personer og to shelters med plads til ca. 6-8 personer i hver.
Shelters kan ikke bookes, så her gælder først til mølle-princippet
Bålhytten kan reserveres til arrangementer ved at sende en sms-forespørgsel til 40 15 30 36 eller mail til antonsen58@godmail.dk

Vi skal bruge følgende:
Navn og mobilnummer
Ønsket dato, tidspunkter og arrangementtype
Antal personer

Reservationen er først godkendt når I har en bekræftelse retur.

Der kan kun reserveres til det antal personer, der kommer til jeres arrangement, så I kan altså se frem til, at der også kan være andre i bålhytten.
Allerede foretagne reservationer kan findes til højre på denne side så her kan I altid orientere jer.

For mere info:

Jørgen Antonsen 40153036, antonsen58@godmail.dk, Ebbe Denert 21615602, edf@bygma.dk eller Birgitte Møldrup, 75871528, brm@km.dk.

INFORMATION OM BRUG OG RESERVATIONER AF BÅLHYTTEN:

X: kirkens eget arrangement

Søndag 31. januar kl. 12.00 til mandag 1. januar kl. 14.00. Lille gruppe.

Onsdag d. 27. marts - hele bålhytten reserveret 10.00 til 16.00

x Lørdag d. 4. maj - hele bålhytten reserveret hele dagen til årets Skovdag

Lørdag d. 20. april kl. 10.00 til 18.00 hele bålhytten reserveret

x Mandag d. 20. maj kl, 12.00 til 18.00 - hele bålhytten reserveret til Pinsegudstjeneste