KIRKE FOR BØRN I EFTERÅRET 2023

JELLING KOLLERUP VINDELEV HVEJSEL ILDVED

æbler

HØSTGUDSTJENESTE

Tirsdag 29. august kl. 17.00 i Jelling er der høstgudstjeneste v. Birgitte Møldrup for alle børn. De børn der tager lidt grøntsager eller et par æbler med, kan bærer det ind i kirken i samlet flok, som en fejring af høsten. Bagefter spiser vi sammen i sognehuset.

Gudstjeneste om fred

Tirsdag den 26. september kl. 17 holder vi børnegudstjeneste om fred i Kollerup Kirke v. præsterne Gitte Bjerre og Birgitte Møldrup. Hvordan bliver man uvenner og hvordan slutter man fred? Årets minikonfirmander medvirker og alle børn er velkomne til gudstjeneste og til at spise sammen i sognehuset bagefter.

Børneteater i Hvejsel

Tirsdag 10. oktober kl. 17.00 bydes der indenfor til børneteater i Hvejsel Kirke. Det er Henning Amstrup, der laver en børne- og familieforestilling, der hedder TOSSET OVENI. Det er en forestilling med spas, gøgl og gag; eventyr, kærlighed og den gode historie. Henning tager kort sagt hele verden med. Man kan vist roligt sige, at der er en masse for øjet at kikke på. Musikalsk tages der udgangspunkt i CD ́en af samme navn.

Hvorfor hedder jul jul?

Tirsdag 5. december kl. 17.00 i Jelling Kirke v. Birgitte Møldrup. Børnegudstjeneste om hvorfor jul hedder jul. Vi spiser æbleskiver efter gudstjenesten.

Kirkefrø - musik og leg 1-4 år.

Der er ”Kirkefrø” – Musik, sjov og leg for de 1-4-årige i Kollerup Sognehus ved Ove Rasmussen og Lone Byrner følgende 5 lørdage: d. 16. sept. -d. 23-. Sept. - d. 7. okt. - d. 28. okt. - d. 4. nov. Deltagerbetaling 100 kr.

Tilmelding til ove.rasmussen@jellingnet.dk eller 29263484